Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Spíte spolu?

My ano. Každou noc. A je to vždy úchvatný zážitek. Plný emocí, adrenalinu a velké lásky.

Dlouho jsem byla přesvědčená o tom, že jsem tak dokonalá žena, že MOJE děti budou od prťavých pidimimin až do dospělosti způsobně spát ve svých postýlkách a ráno (kolem deváté) nám tak maximálně dorůžova vyspinkaní přijdou dát pusu na vstávání. V těch nejrůžovějších snech jsem si pak přehrávala živé filmy ve stylu – rozvrkočené děti ve slušivých pyžamkách ráno vchází do naší ložnice, uloží se pod peřinu a ještě chvilku si s námi bucnou, pak si povídáme, mazlíme a celí spokojení vstáváme do slunečného dne. Úplná reklama na ideálně šťastnou rodinu. No, Pidi nám do postele začala lézt těsně před tím, než jsme vyrazila porodit jí bratra. Netuším, jestli máte plastickou představu metrákového hrocha (matka), metrákového dvoumetrového muže (otec) a téměř dvouletého dítěte na standardním dvoulůžku. Děs říznutý hodně úpadkovou komedií. Noční cesty ustaly s narozením sourozence, protože já byla tak v posledním tažení a spala tak tvrdě, že se dcera prozíravě bála zalehnutí. A také jí asi nedělal dobře pláč minibratra, který se v dobách svého největšího rozpuku budil co dvě hodiny. Nakonec jsem dokojila, děti byly sestěhovány do jednoho pokoje a nastal relativní klid. Ovšem, jak se později ukázalo, před bouří. Přestěhovali jsme se do nového bytu a potomci nějak naznali, že v novém terénu je třeba pokoušet nastavené vzorce chování, a když budou hodně urputní, nakonec snad něco z plánů, které společně ukují, projde. Začala Pidi – naučila se v naší posteli usínat a já jí obětavě každou noc stěhovala do její postýlky a umiňovala si, že nějak jí v té postýlce udržet musím, protože jinak se strhnu. Popravdě – představa jak stěhuji pubertálního kolohnáta je dost děsivá. Dostala novou postel (úplně velkou), byla nadšená a usínání u nás na chvilku opadlo. A pak to spaní s rodiči sedlo i na syna. Teď jsem ve fázi, kdy oba tygři úplně neomaleně a samozřejmě lezou na naše výsostné území, peřiny natáhnou až k čumákům, očekávají pusu a matčin odchod. Že jako budou strašně hodné děti a okamžitě střelhbitě usnou. Omyl. Hrají si, válejí se po sobě, smích je slyšet až k sousedům a já chodím průběžně zasahovat. Nakonec se k večernímu koupání, mazlení a čtení pohádek přidružil další rituál – matka přichází poprvé, trochu hudrá, ale ještě v pohodě, matka přichází znovu, koulí očima a vyhrožuje „rozlehnutím“ (každý do své) a ve finále přichází naposledy, zvyšuje hlas, máchá rukama a prťavci se preventivně rozeběhnou do postýlek, aby jim ještě cestou nepřistála nějaká ta malá výchovná na zadečku. Tak. Uloženo jest. Ticho taky, Propadám slastnému pocitu z dobře odvedené výchovy, věnuji se večerním činnostem (televize, zprávy, večeře, úklid…) a když zamíříme konečně spát, jsou tam. Oba. Rozložení po celé ploše a úplně spokojeně spinkající. Občas je rozneseme, občas jsme tak vyčerpaní, že se úhledně poskládáme do prostor, které nám děti vyhradily, případně manžel zvolí taktický ústup a rozloží si pohovku v obýváku. A ty emoce, adrenalin a velká láska? Špunti jdou za teplem. Mateřským. Takže zatímco manžel (když vytrvá) nakonec vybojuje poměrně slušný životní (spací) prostor, moje zlatá kuřátka spí na mě. Obě. A já osciluji mezi úplným naštváním, zoufalstvím, vymýšlením plánů jak je oklepat a pokusy o jejich realizaci. Až nakonec rezignuji a v polospánku mě místo peřiny (o tu se ratolesti demokraticky dělí) zalije mocný proud mateřské lásky a pocitu hluboké radosti z toho, že je mám. Za normálního bdělého stavu tyto pocity, spojené s lehkými halucinacemi, připisuji přidušení, vyčerpání a stavu na pokraji bezvědomí.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Gabriela Kostašová | neděle 12.8.2012 23:45 | karma článku: 23,95 | přečteno: 2612x
  • Další články autora

Gabriela Kostašová

Trable s ptákem

Podzim je čas spadaného listí, mlhy a pouštění draků. A také dýní. A jablek. A ptáků. Velkých! Ale zatímco dýni naporcujete celkem snadno, co s desetikilovou krůtou? Toť otázka.

21.11.2015 v 11:57 | Karma: 12,01 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Redaktorův podzim

Vánoce pro nakladatelské redaktory začínají na konci léta, v polovině listopadu se mi chce už jenom spát. Dožiju-li Vánoc (těch opravdových) při relativním duševním zdraví, bude to zázrak. Čistá okna? Cukroví? Dárky? Cha!

11.11.2015 v 15:04 | Karma: 11,32 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Příště mi dej radši přes hubu rovnou

Práce v našem nakladatelství je úžasná. Vlastně mám práci snů. Fakt. Jen kdybych nebyla takový aktivní blbec!

4.3.2015 v 14:04 | Karma: 12,92 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Já ty autorky prostě miluju

Kdysi jsem psala o tom, že usilovně hledám práci, která mě bude bavit, půjde propojit s péčí o děti a bude i k něčemu dobrá. Mám ji. Pracuji v nakladatelství.

1.3.2015 v 15:08 | Karma: 20,09 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Jaro a já

Ptáci začínají zpívat, kvetou sněženky, svítí sluníčko, končí zima... Hurá! Ha, ale já jsem žena. A dokonce i matka. Takže jinak....

28.2.2015 v 16:10 | Karma: 8,99 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

LoopX s pohádkovými zisky. Podvodníci vylhali kryptoměnu, zadržený je i Čech

8. května 2024  16:09

Rakouská policie ve spolupráci s úřady v dalších zemích zadržela šest lidí podezřelých z rozsáhlého...

Hrozba bombových útoků na Slovensku se nepotvrdila. Školy ve čtvrtek otevřou

8. května 2024  16:03

Úterní hrozba pumovými útoky na více než 1 500 škol na Slovensku se nepotvrdila, vyučování bude ve...

Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou

8. května 2024  15:12

Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1424x
Žena, manželka, matka, dcera, vnučka a (doufám) kamarádka.