Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trable s ptákem

Podzim je čas spadaného listí, mlhy a pouštění draků. A také dýní. A jablek. A ptáků. Velkých! Ale zatímco dýni naporcujete celkem snadno, co s desetikilovou krůtou? Toť otázka.

To tak jednou odjede muž hrát do cizí země. Situace sama o sobě lehce stýskací a stresující (děti zlobí, kočka truchlí…) A zrovna v tu dobu se logicky musí přihodit něco, co vám zkomplikuje život. K už tak napjaté logistice se prostě přidávají události, které vyžadují celou ženu. Vlastně už ty údery osudu tak nějak očekávám…

Když odjel do cizích zemí minule, nastupovala jsem právě do nového zaměstnání a dokončovala práci na posledním čísle časopisu, který jsem opouštěla. A byli jsme celkem čerstvě přestěhovaní. Takže doma chaos, uzávěrka na krku a adaptace v nové práci. Muž na Maltě. Aby dětem nebylo smutno, vyrazili jsme na pohádku, vycházku a tak vůbec do světa. Ráno, při oblékání potěru, jsem objevila na synově břiše jeden malý pupínek. Myslela jsem si něco o pozdním komárovi a plánovala ho po návratu najít a zlikvidovat, ale byla celkem v klidu. Po návratu se lov na bzučící bestii nekonal. Pupínek se totiž namnožil, syn dostal horečku a mě se udělalo zle. Neštovice, které se nám několik let úspěšně vyhýbaly, udeřily s plnou silou. Paráda – syneček v posledním tažení a maminka lehce v háji. No co už. Dítě poťůpáno, uzávěrka stihnuta v pololeže s PC na kolenou (nevím jak u vás, ale u nás nemocné děti tráví několik prvním dnů nemoci výhradně na mě), v zaměstnání nahlášeno a povolena práce z domu. Silné matky dají všechno!

Tentokrát se nám choroba vyhnula. Hurá! Ale udeřil pták. Desetikilový. Ono totiž jedna věc je objednat biokrůtu a druhá věc je ji dopravit přes půl města a naporcovat. To je jasná mužská práce! Distančně se ale dělá jen velmi těžko. Takže po sms „Kruta bude pripravena po ctvrte hodine. Rekni heslo Anicka“ se mi zatmělo před očima. Požádala jsem kamarádku (s vozem) o asistenci, protože mi celkem rychle došlo, že dvě děti a ptáka budu Brnem v MHD přesouvat jen velmi těžko. No jo, ale dojít domů, vyfunět pět pater, najít klíče od našeho auta, najít naše auto, vyjmout obě autosedačky, umístit je do auta kamarádky, naložit děti a sebe, popojet pro ptáka, dovézt děti a ptáka domů, vyjmout autosedačky, umístit do našeho auta, vyfunět pět pater… a zemřít. Děti jsme nechaly v houfu s jejími staršími potomky a vyrazily ve dvou (celou cestu mě bavila hororovými historkami z rodičovské schůzky, bohužel nejsou veřejně reprodukovatelné). Dorazila jsem na inkriminované místo, obsluha v předmětném podniku si mě přeměřila odborným pohledem: „Ptáka?“ „Ano“, hlesla jsem a byla poslána kamsi do útrob budovy. Když jsem krůtu (po oznámení hesla) viděla, podlomila se mi kolena. Desetikilová biosvině. Proboha! To se přece nevejde ani do lednice. No děs.

Krůta uhrazena, zapuštěna do tašky, nahozena na rameno a odvláčena ven. Jak ji proboha naporcuju? Co s ní budu dělat? Jsem chudák! Telefon muži, zda nechat naporcovat. Nebere. Zkouší. Ok. Nasedáme do auta a jedeme za dětma. Nabízím zakoupení vína na zapití toho šoku. Plán schválen. Pták odevzdán kamarádčině dceři a uložen do vany, my odchod pro lahev. Stojíme uprostřed obchodu a volá muž. Naporcovat samozřejmě! Uf. Tak jo, víno zakoupeno, vypito, pták přestěhován k nám na balkon (nevešel se do lednice ani po vyndání jednoho přičliku). Mail připřátelenému kuchaři s prosbou o pomoc. Odpověď: "Vzhledem k mému věku, Gábinko, se občas projevuje i skleroza, takže začínat email ptáka mám, mě opravdu vyděsilo“. Hm. No nicméně druhý den přijel, krůtu vyzvedl a naporcoval. Tímto mu veřejně děkuji, protože mi zachránil život, ptáka a jídlo na zimu.

Konec dobrý, všechno dobré. Teď jen dumám, co se přihodí příště. Půlka prasete? Mladý býk? No, ale pořád lepší, než dětské choroby! Člověk tak nějak musí na všem hledat to lepší…

PS: jedna noha už se peče. 

Autor: Gabriela Kostašová | sobota 21.11.2015 11:57 | karma článku: 12,01 | přečteno: 548x
  • Další články autora

Gabriela Kostašová

Redaktorův podzim

Vánoce pro nakladatelské redaktory začínají na konci léta, v polovině listopadu se mi chce už jenom spát. Dožiju-li Vánoc (těch opravdových) při relativním duševním zdraví, bude to zázrak. Čistá okna? Cukroví? Dárky? Cha!

11.11.2015 v 15:04 | Karma: 11,32 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Příště mi dej radši přes hubu rovnou

Práce v našem nakladatelství je úžasná. Vlastně mám práci snů. Fakt. Jen kdybych nebyla takový aktivní blbec!

4.3.2015 v 14:04 | Karma: 12,92 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Já ty autorky prostě miluju

Kdysi jsem psala o tom, že usilovně hledám práci, která mě bude bavit, půjde propojit s péčí o děti a bude i k něčemu dobrá. Mám ji. Pracuji v nakladatelství.

1.3.2015 v 15:08 | Karma: 20,09 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Jaro a já

Ptáci začínají zpívat, kvetou sněženky, svítí sluníčko, končí zima... Hurá! Ha, ale já jsem žena. A dokonce i matka. Takže jinak....

28.2.2015 v 16:10 | Karma: 8,99 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Hledám práci. Zn: Matka

Tak je to tady, tygři dorostli do školkového věku a já se po pěti letech vracím do pracovního procesu. A je to docela boj.

18.9.2013 v 15:48 | Karma: 39,30 | Přečteno: 5786x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1424x
Žena, manželka, matka, dcera, vnučka a (doufám) kamarádka.