Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Příště mi dej radši přes hubu rovnou

Práce v našem nakladatelství je úžasná. Vlastně mám práci snů. Fakt. Jen kdybych nebyla takový aktivní blbec!

Ono se to řekne – vyhledávejte knihy vhodné k publikování. No jo, tak prolézáte katalogy, žebříčky, čtete kde co a pořád to tak nějak není ono. A když už to ono je, tak byste tu knihu četli tak maximálně vy, váš muž, jeden jeho kamarád a možná někdo úplně cizí, kterého ještě neznáte. A to jaksi, co si budeme povídat, není úplně účel redaktorova snažení.

A pak si tak jdu uvařit kafe, zjistím, že z toho čtení a sezení nejsem schopná se narovnat (lezu do kuchyňky v předklonu za stálého hekání) a vzpomenu si s láskou na to, jak jsem v největších mrazech vozila pidimimino po parku, aby spalo a pořád nesosalo  a poslouchala jsem u toho Příběhy dvacátého století. A co udělá správný redaktor? Vytvoří projekt!  Protože bude výročí konce války. Protože je třeba připomínat nejen boje, bitvy a „oficiální“ historii, ale hlavně lidi, kteří válku prožili a jejich příběhy postupně upadají v zapomnění. A protože vydat ty příběhy knižně znamená připomenout, že máme hrdiny a ne že ne. Knihy opravdu budou! Na jaře průvodce po místech paměti národa a na podzim regulérní příběhová kniha. A pak další. A všichni na nich usilovně pracujeme, vymýšlíme a těšíme se.

Jen jsem těch původních projektů vykutala nějak moc – české autorky,dětská kuchařka, kniha o kávě pana Austína, Post Bellum... Ach jo. Na jedno nakladatelství celkem palba. Ono se to totiž dobře na redakční radě říká „hele, já mám výborný nápad, pojďme do toho“, ale ta realizace!  Poslední dobou si tak říkám, že bych ráda po schválení takových nápadů usnula a vzbudila se ve chvíli, kdy kniha bude pěkně ještě teplá z tiskárny ležet u mě na pracovním stole. Ale ono to nejde. Jen tak si počkat. To se musí vymyslet, vyjednat, vydupat ze země. A musí u toho být grafik. A technický redaktor. A někdo to musí nasázet. A obchodní oddělení musí jako jeden muž (nebo žena) sdílet moje nadšení. A kolegyně  Zdeňka mi občas musí napsat, že jsem úžasná a koupit mi chlebíček. A paní ředitelka musí fandit. A pan šéfredaktor ještě víc. A taky to celé musí někdo zaplatit. A vůbec – práce jako na kostele.  

A tak jsem se rozhodla! Začínám nový život! Příště, až mě zase napadne nějaká původní kniha, požádám kolegyni, aby mi dala rovnou přes hubu, ono se mi rozsvítí a vrátím se k těm katalogům.

Ale když ono nás to všechny baví. Moc. Vydávání knih je ještě větší vášeň než jejich čtení. Fakt! A asi už nic (alespoň na poli pracovním) se nevyrovná pocitu, který mám, když sleduji své kolegy, jak vymýšlí obálky, sází, počítají kalkulace, vymýšlí marketingové strategie a mají z toho radost. A to nemluvím o výsledku!

Tak prosím vás, až budete držet v ruce nějakou naší (nebo i jinou) knihu, věnujte malou pidimyšlenku všem vyčerpaným grafikům, redaktorům a markeťákům, bez kterých by nebyla. Díky moc. Máte to u mě!  

Autor: Gabriela Kostašová | středa 4.3.2015 14:04 | karma článku: 12,92 | přečteno: 940x
  • Další články autora

Gabriela Kostašová

Trable s ptákem

Podzim je čas spadaného listí, mlhy a pouštění draků. A také dýní. A jablek. A ptáků. Velkých! Ale zatímco dýni naporcujete celkem snadno, co s desetikilovou krůtou? Toť otázka.

21.11.2015 v 11:57 | Karma: 12,01 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Redaktorův podzim

Vánoce pro nakladatelské redaktory začínají na konci léta, v polovině listopadu se mi chce už jenom spát. Dožiju-li Vánoc (těch opravdových) při relativním duševním zdraví, bude to zázrak. Čistá okna? Cukroví? Dárky? Cha!

11.11.2015 v 15:04 | Karma: 11,32 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Já ty autorky prostě miluju

Kdysi jsem psala o tom, že usilovně hledám práci, která mě bude bavit, půjde propojit s péčí o děti a bude i k něčemu dobrá. Mám ji. Pracuji v nakladatelství.

1.3.2015 v 15:08 | Karma: 20,09 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Jaro a já

Ptáci začínají zpívat, kvetou sněženky, svítí sluníčko, končí zima... Hurá! Ha, ale já jsem žena. A dokonce i matka. Takže jinak....

28.2.2015 v 16:10 | Karma: 8,99 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Hledám práci. Zn: Matka

Tak je to tady, tygři dorostli do školkového věku a já se po pěti letech vracím do pracovního procesu. A je to docela boj.

18.9.2013 v 15:48 | Karma: 39,30 | Přečteno: 5786x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1424x
Žena, manželka, matka, dcera, vnučka a (doufám) kamarádka.