Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hon na prase

To jsem se zase jednou předvedla! Nechtěla jsem být konvenční a tahat kamarádku se dvěma dětmi do kavárny s pískovištěm a usmyslela jsem si, že vymyslím zábavný dopolední program. A co je v Brně v neděli zábavného? Prasata!

Kdybych, blbec, místo internetového vyhledávání použila mapu, ušetřila bych si spoustu času, nervů a odřenou patu. Našla jsem si totiž krásně opěvný článek o romantické vycházce z Bystrce k oboře se spoustou prasátek. Slečna v něm psala, že vycházka k hospodě trvá tak patnáct minut a, protože je předmětné zařízení na samém okraji obory, je to ku prasatům tak dvacet minut. Jsem matka poučená a ostražitá, časové údaje násobím koeficientem dětských možností, ale i tak mi přišlo, že výlet lesem bude fajn. Mé odhodlání krapet opadlo už na zastávce, která byla v článku označena jako výstupní. Nebyla. Dle mapy a první dotázané ženy jsme měli popojet. Inu vyčkali jsme příjezdu trolejbusu a já svůj přicházející záchvat paniky řešila telefonátem kamarádovi, který z končin pochází. Nereagoval. Inu popojeli jsme (jen pro ilustraci – dvě ženy dospělé, dvě děti 3,5 roku, jedno dítě téměř dvouleté a jedno pětileté), našli most i hospodu, potkali cestou několik daňků, nakrmily tygry a poprvé se optaly na prasata. Mělo mě varovat, že dotázaná cyklistka si naši skupinu změřila poměrně udiveným pohledem a upozornila, že cesta k oboře je zhruba stejně dlouhá jako k hospodě a děti jsou poměrně malé. Nezalekla jsem se a ve své bezbřehé naivitě se ujišťovala, že má kolo a zkreslený odhad. Věci příští mě dokonale usvědčily z omylu. Cesta byla krásná, lesní a do kopce. Sice mírného, ale vytrvalého. Děti zvládaly se ctí. Našly jednu houbu, spoustu klacků, které průběžně tahaly s sebou, idyla. Jen my dvě jsme na sebe koukaly se zvětšujícími se obavami a průběžně se kolemjdoucích ptaly, jestli teda fakt jdeme dobře. Všichni se na nás povzbudivě usmívali a mávali rukama kamsi za sebe, že jako jó, jdeme dobře a je to támhle už kousek za zatáčkou. Nebudu to zbytečně protahovat. V jednu chvíli vzala Tereza svou dceru na ramena, já postavila její starší dítě za náš kočár, vzala na ramena Pidi, synek se spokojeně vezl a obě jsme se tiše modlily, aby už přišla ona kýžená zatáčka, protože jinak zahyneme bídnou smrťou. Ona to totiž je fajn procházka, ale když cestou musíte neustále motivovat unavenější a unavenější děti (a tahat se s nima), roste i celková únava jinak odolných matek. Až tu, najednou, ohrada! Cha! Máme vyhráno! Děti ožily, my taky a vyrazily jsme vstříc zkoumání divočáků. Nebyl tam ani jeden. V celé té zatracené ohradě byly jenom větve, stromy, bláto a smrad. A žádné prase. Dcera to glosovala slovy „tady to vypadá jako ve chlívku“ a začala natahovat. Ostatní se k ní připojili a situaci zachránila pohotová Tereza, která zcela zdecimovanému týmu začala vykládat teorii o tom, že divoké prase je tak dobře maskovaný tvor, že možná u stromů nějaké exempláře leží, ale my je nevidíme. Děti hledaly, já si nadávala A zazvonil telefon. Přítel na telefonu (kterého jsem marně naháněla o tři hodiny dřív) se mi chvíli smál, a když pochopil, že zoufalství fakt nehraju a jsem komplet v posledním tažení (plus megavýčitky svědomí), dorazil mě oznámením, že přímo u prasečího výběhu staví autobus a ta cesta, kterou jsme právě absolvovali,je dlouhá něco přes šest kilometrů. Ale aspoň nás na ten autobus nanavigoval. A věci se pohnuly k lepšímu! U altánu bylo tolik prasat, že jsem takové množství neviděla ani v přírodopisných filmech. Děti jim naházely žaludy a s uspokojením se nechaly nastěhovat do busu. Čekáte konec? Ani zdaleka ne! Opět jsem trapně podcenila skryté síly své dcery (a jak se později ukázalo, syna taky). Beruška si vyžádala vrcholovou prémii (zmrzlinu), ale jen tu točenou, na kterou chodíme. Žádným Míšou z večerky na rohu se nedala oblafnout a na má varování, že bude muset vyfunět ještě jeden sakrakopec nedbala už vůbec. Tlačila jsem ten těžknoucí kočár do vrchu, litovala se a slíbila si, že i já si dám vrcholovou – pivo v oblíbené hospodě. Nakonec to dobře dopadlo, děti doplnily cukr, pobíhaly po zahrádce, Terezu přišel vyzvednout usmátý manžel, vypila jsem dvě piva a vyrazila domů. Spát a umřít se, samozřejmě, chtělo jenom mě, děti historkami z výletu obšťastňovaly manžela, mě i sebe navzájem do pozdních večerních hodin a ke spánku je přinutilo až důrazné zvýšení hlasu stržené matky. Tereza na tom byla ještě líp – díky pivu (a manželovi) prošvihli vlak. Takže v době, kdy já si doma lízala rány, seděla celá rodina na nádraží jako obraz totální apokalypsy – rozverný neunavený otec, naštvaná a sedřená matka a více či méně apatické děti. Tak nevím, příště asi půjdeme do divadla.

Autor: Gabriela Kostašová | úterý 11.9.2012 23:05 | karma článku: 16,56 | přečteno: 1323x
  • Další články autora

Gabriela Kostašová

Trable s ptákem

Podzim je čas spadaného listí, mlhy a pouštění draků. A také dýní. A jablek. A ptáků. Velkých! Ale zatímco dýni naporcujete celkem snadno, co s desetikilovou krůtou? Toť otázka.

21.11.2015 v 11:57 | Karma: 12,01 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Redaktorův podzim

Vánoce pro nakladatelské redaktory začínají na konci léta, v polovině listopadu se mi chce už jenom spát. Dožiju-li Vánoc (těch opravdových) při relativním duševním zdraví, bude to zázrak. Čistá okna? Cukroví? Dárky? Cha!

11.11.2015 v 15:04 | Karma: 11,32 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Příště mi dej radši přes hubu rovnou

Práce v našem nakladatelství je úžasná. Vlastně mám práci snů. Fakt. Jen kdybych nebyla takový aktivní blbec!

4.3.2015 v 14:04 | Karma: 12,92 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Já ty autorky prostě miluju

Kdysi jsem psala o tom, že usilovně hledám práci, která mě bude bavit, půjde propojit s péčí o děti a bude i k něčemu dobrá. Mám ji. Pracuji v nakladatelství.

1.3.2015 v 15:08 | Karma: 20,09 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ostatní

Gabriela Kostašová

Jaro a já

Ptáci začínají zpívat, kvetou sněženky, svítí sluníčko, končí zima... Hurá! Ha, ale já jsem žena. A dokonce i matka. Takže jinak....

28.2.2015 v 16:10 | Karma: 8,99 | Přečteno: 320x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1424x
Žena, manželka, matka, dcera, vnučka a (doufám) kamarádka.