Jak to ty matky dělají?

23. 11. 2012 0:29:24
Už dlouho se potýkám s pocitem, že jsem špatná a naprosto nekoncepční matka. Mám pocit, že s jazykem na vestě dobíhám sama sebe, své okolí, rodinu a svět. Marně. Ať dělám co dělám, nemám uklizeno včas a dokonale, neodevzdávám práci tak rychle, jak bych si přála a syn zatvrzele odmítá chodit na nočník.
A ještě jsem nejspíš zakuklený masochista – čtu si články o dokonalých matkách, které nejenže vypadají báječně na fotografiích v barevných magazínech, ale ještě (minimálně) při třech dětech stíhají studovat, podnikat a být dokonalými manželkami. Jak to, sakra, dělají? Když už jsem se začala skládat do malinkatých kostiček, narazila jsem na návodný článek o tom, jak udržet svou domácnost uklizenou bez velkého stresu a námahy. Na dvou tiskových stranách jsem se, ve zkratce, dočetla, že hračky je vhodné uklízet před obědem a po večeři, každý den umýt umyvadlo, vanu, toaletu, pracovní plochu v kuchyni a podlahu. Vynést koš, vyžehlit čerstvě vyprané a usušené prádlo a setřít prach. O vysávání koberců nemluvě. O víkendu je samozřejmě potřeba udělat hloubkový úklid... Udělalo se mi slabo. Jen tyto činnosti by mi zabraly cca tři hodiny čistého času, a to bych musela být rychlá jako blesk. Kde ho vzít? Ráno mě budí děti, převlékám pyžamka, vynáším nočník, přeplenkovávám (za patřičného komentáře), dcera snídá, syn se domáhá mléka. Oblékám dceru, nachystám potřebnosti a pití a odcházím do školky. Cestou domů koupím snídani. Nasnídám syna, který hladový u Kouzelné školky čeká na čerstvý rohlík. Uklidím nádobí z a do myčky. Je-li to možné, jdu se synem ven. Není-li to možné, čtu, zpívám a hraju se synem na hudební nástroje. Dám prát prádlo, suché seberu ze sušáku. Uložím syna. Dvě hodiny pracuji (pokud u toho neusnu). Vyrobím oběd, nakrmím syna. Obleču syna, jdu pro dceru. Převléknu obě děti, oba svačí u pohádky. Když se zadaří, děti si hrají samy – nevýhoda je tak neskutečný nepořádek všude, že pokud bych ho skutečně měla zlikvidovat, podílela bych se na jejich hrách jako tichý sběrač - kam ony cokoliv v zápalu boje odloží/odhodí, nastupuji já, sbírám, ukládám. Pořád dokola. Večeře. Koupání. Vyprávěnky. Boj o usnutí. Jsou dny, kdy usínají hodinu od uložení a dny, kdy syn stojí v jednu ráno v kuchyni s panenkou v jedné a mlékem v druhé ruce a domáhá se mé přítomnosti v posteli. Pracuji. Jdu spát ve dvě ráno. V posteli jsou obě děti. Roznést nejdou – oba pláčou a vrací se zpět. Jedno mi spí na hrudníku, druhé na nohách. Vynalezla jsem několik zlepšováků – syn pomáhá s nádobím i pračkou, umyvadlo myju při čištění zubů a vytírám v době, kdy dítě spí. Ale ten zbytek? Už půl roku se marně snažím vymyslet technologický postup mytí oken s dvouletým synem za zadkem, pedikúru jsem už dvakrát zrušila a kadeřník? Když se to dobře termínově sejde, někdy příští rok mě ostříhá (úžasně) můj kreativní kamarád. Nestěžuji si. Tuším, že jednou mi to oblopení dětma a jejich neutuchající láskou bude strašně chybět. Ale těším se, až syn vyrazí také do školky a systém se snad trochu harmonizuje. Ze snů mě ale budí vysoká školková nemocnost – dcera byla zatím ve školce vždy týden, ochořela a dva týdny se léčila doma. Zatímní rekord jsou dva dny v zařízení a dva týdny doma. Takže nevím. Ale fakt mi není jasné, jak to dělají ty ostatní dokonalé! Babičky, chůvy? Nespí? Existují?
Autor: Gabriela Kostašová | pátek 23.11.2012 0:29 | karma článku: 19.05 | přečteno: 1372x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.52 | Přečteno: 574 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 527 | Diskuse
Počet článků 40 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1424
Žena, manželka, matka, dcera, vnučka a (doufám) kamarádka.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...